15 березня кожного року відзначається Всесвітній день прав споживачів.
Це права, які належать усім людям, коли вони купують будь-який товар чи замовляють послугу для прямого користування чи володіння, а не для перепродажу чи виробництва.
На жаль, чи не кожен з нас має негативний досвід, коли придбана річ дуже швидко виходить з ладу, а послуга не відповідає очікуванням. Як діяти в такому разі й куди звернутися, відомо не кожному.
Виробники чи постачальники товарів чи послуг мають юридичні та моральні зобов’язання перед покупцями, а слідкувати за їх дотриманням — обов’язок законів, державних органів та організацій, спеціально створених для захисту прав споживачів.
Міжнародний день захисту прав споживачів також привертає увагу до такої проблеми сучасного світу, як надмірне споживання, коли речі купуються лише заради престижу або демонстрації свого фінансового благополуччя. Дізнаючись більше про споживання як про явище, можна краще зрозуміти, як воно впливає на навколишній світ. Відповідно, люди починають змінювати свої рішення щодо купівлі тих чи інших речей.
Цей день дає привід всім споживачам вимагати до себе поваги, а також виступати проти зловживань та несправедливості в соціальному плані, які підривають права споживачів.